“הקדוש ברוך הוא עשה לנו נס גדול”

“הקדוש ברוך הוא עשה לנו נס גדול”

בני הזוג יצחק (בישיבה בגולן) ורחל(מלחימה באלביט) עזריה ושבעת ילדיהם הגדולה כמעט בת שלוש עשרה והקטן בן ארבע, לא האמינו שזה קורה להם. ביום ראשון בערב, השבוע כילתה שריפה את תכולת ביתם והותירה את בני המשפחה ללא קורת גג וללא בגדים.

אבל רגע.

כאשר אתה משוחח איתם אתה הופך עד מהרה מאחד שבא לעודד ולמעודד, וזאת לא אמירה לצורך המליצה. כך כפשוטו.

המילים “ברוך השם” ו”הקדוש ברוך עשה עימנו חסד גדול” ו”תודה לאל” הם לב השיחה עד אשר אתה מגיע למסקנה שלא חשוב מה קרה לך, חשוב כיצד אתה מקבל את זה.

 

נכון לכתיבת שורות אלה עדיין אין וודאות באשר לסיבת השריפה שכילתה את ביתם של משפחת עזריה. בשיחה השבוע עם רחל, קשה לאדם מן הצד להגיע למסקנה שמדובר בשיחה עם מי שאיבד בית.

רחל אֵם המשפחה “ביום ראשון בערב ישבנו עם הילדים ופתאום הרגשנו ריח של עשן ומיד הלהבות התחילו להתפשט בבית במהירות. לקחנו מיד את הילדים ויצאנו מהבית כדי שלא יפגעו ומכבי האש שהגיעו לבית כיבו את השריפה”.

כבר בדקות הגורליות האלה הבינה רחל שקורה לה נס גדול שילדיה כולם ניצלו ללא פגע.

יום קודם לכן, בשבת חל יום פטירתה של רחל אימנו, וכמו תמיד האימא שלנו נמצאת במקום שרק נס יכול להציל אותך.

השנה נראה, שרחל אימנו התעכבה כאן בקריית שמונה כדי למלא משימה קדושה, להציל את רחל עזריה ושבעת ילדיה הקטנים.

רחל “אין לי מילה אחרת חוץ מזה שמדובר בנס גדול. השריפה דילגה כפשוטו מעל ארון הקודש של בעלי יצחק בו נמצאים התפילין שלו וספר קדוש על שושלת הרבנים לבית פינטו. מסביב הכל נשרף, הספרים והתפילין לא ניזוקו בכלל. לי אין הסבר חוץ מזה שמדובר בנס, בנס גדול שקרה לנו”.

עד מהרה השמועה על השריפה ועל הנס נפוצה לכל עבר. שירה ג’רג’י שמעה ונרגשה מהסיפור ודאגה להביאו לידיעת הציבור ממש בזמן המקרה. שירה יחד עם תושבים רבים נרתמו לסייע למשפחה שנותרה ללא כל. “סטטוס שהעליתי בפייסבוק, מיד שותף עשרות פעמים ומספר הטלפון שלי עבר בקבוצות הווצאפ העירוניות ואף מחוץ לעיר. אנשים התקשרו וכתבו שהם מעוניינים לעזור מבלי להכיר את המשפחה אפילו”.

רחל “לא נתתי בשום שלב למקרה הזה להשתלט על חיינו ומיד דאגתי להחזיר את הילדים למסלול חיים רגיל. אחרי יום אחד של התאוששות, שלחתי אותם לבית הספר עם מחברת ועיפרון כדי שלא יפסידו לימודים ושלא תהיה להם טראומה. נחשפתי לאנשים נפלאים וטובים שנרתמו לסייע וכבר למחרת הביאו ילקוטים לילדים, שזה היה הדבר הכי חשוב מבחינתי”.

 

–       ומה קורה עכשיו? 

רחל “בעלי ואני מנסים להתארגן ומחפשים בדחיפות דירה או צימר למספר חודשים עד שנשקם את הבית. אי אפשר לגור בבית בגלל שאיפה שלא נשרף, יש המון פיח וריח חריף של עשן. אני מבקשת לציין שתושבים רבים בעיר נרתמו לעזרתנו. תוך דקות, עוד לפני שהבנתי מה קורה, לקחו את הילדים ודאגו להם לאוכל ולמיטה לישון בה. מאז, כולם מרעיפים עלינו חום ואהבה ודואגים לשלומנו וכל הזמן שולחים לנו דברים, ועל כך תודה רבה”.

 

וכפי שפתחנו, הבא לעודד את יצחק ורחל עזריה יוצא מעודד ומחוזק. ומה איתם?! אתם שואלים. בנוסף לחיבוק ולאהבה חשוב גם לסייע באופן ממשי, וזאת אני אומר ללא ידיעתם.

 

לסיום, יצחק ורחל עזריה מבקשים שוב להודות לכל תושבי העיר על האהבה הגדולה והסיוע האינסופי.

 

לעזרה למשפחה ניתן לפנות בטלפון 054-5993041

מידע על הכותב

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *