“ואם בגבורות שמונים שנה”

“ואם בגבורות שמונים שנה”

ביום שני, ערב ר”ח ניסן, נערך אירוע מיוחד בישיבת ההסדר קרית שמונה שחוגגת 40 שנה להיוסדה, לציון 80 שנה לרב העיר, הרב צפניה דרורי, ראש הישיבה.

 

תלמידי הישיבה, בוגריה ותושבי העיר לקחו על עצמם לסיים את התלמוד הבבלי לכבודו של הרב. כל אחד לקח על עצמו ללמוד דף גמרא או יותר בכדי לעמוד במשימה הגדולה לסיים 2711 דפי גמרא. מעבר לכך, בישיבה ציינו את האירוע ב80 שעות של לימוד תורה ברציפות בהשתתפות בוגרים ותושבי האזור.

 

בית המדרש היה מלא מפה לפה במאות אנשים ונשים שהגיעו להוקיר את הרב דרורי על פועלו. הרב ישראל קירשטיין, ראש הישיבה שהגה את רעיון סיום הש”ס , פתח את הערב ודיבר על ציון יום הולדת במקורות היהודיים ועל הערכתו רבת השנים לרב דרורי וכהונתו כראש ישיבה לצד הרב דרורי מעל ל-30 שנה.

 

בין הדוברים הרבים היה ראש העיר הרב ניסים מלכה סיפר על היכרותו רבת השנים עם הרב דרורי ופועלו בעיר. חיים בומש מנכ”ל הישיבה הפתיע את הרב בהוצאה מחודשת של ספרו “הגיון ליבי”-פירוש הרב דרורי על אורות התורה.

 

לאחר שהרב דרורי עשה את “סיום” הש”ס בבית המדרש התקבצו כולם לחדר האוכל לסעודת מצווה. במהלך הסעודה דיברו נציגי הבוגפרויטאשר אופנהיימר וירון לוץ על הקשר המיוחד עם הרב. הרב יעיש חנונה, ראש המכינה בקצרין, בירך בשם תושבי העיר והרב יונדב דרורי בשם המשפחה סיפר על השילוב של הרב בין משפחה ובין תפקיד ציבורי.

 

כדרכו, בחר הרב דרורי בנאומו להודות לאישתו, הרבנית שרי, שמוכנה לקחת על עצמה הרבה  בכדי ליוכל להתפנות לפעילות ציבורית. הדבר זכה למחיאות כפיים סוערות.

 

הרב דרורי שהגיע לקרית שמונה בשנת 1968 בהוראת הרב צבי יהודה הכהן קוק, הקים את ישיבת ההסדר בשנת 1977. מאז ועד היום פועל הרב ללא הפסקה בעיר, באזור ובארץ כולה.

מידע על הכותב

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *