יחד. קרן יחד

יחד. קרן יחד

לאחרונה קיבלתי מייל מבן משפחה עם הכותרת “מומלץ לבחון את זה”. לרוב אני אפילו לא מתאמץ לפתוח מיילים מהסוג הזה, אך בגלל הערכה מיוחדת לאותו שולח אכן פתחתי את המייל ונכספתי לתוכנית יהודית שווה במיוחד, הן מצד המצוות והן מצד ההיגיון.

כדי לא להכביר במילים וכדי שתוכלו לבחון בעצמכם פשוט נתחיל להסביר. קרן “יחד” נוסדה בעקבות מקרים רבים בהם נפטר ראש משפחה, ולאחר מכן המשפחה לא הצליחה להתמודד המשבר הכלכלי שנוסף לאירוע הטרגי. לאור המקרים הנ”ל החליטו מספר גורמים להקים קרן גדולה שהיא למעשה קהילה שערבה אחד לשני.

 

איך זה עובד בשטח?

מעבר לכאב הנפשי ולאובדן, מאבדים גם מקור פרנסה של המפרנס. לעיתים גם בן הזוג לא יכול להמשיך לעבוד בעקבות הצורך לטפל ביתומים וצרכי הבית. הקשיים הכלכליים מביאים את הקרובים והשכנים לעזור למשפחה, וכך נפתחות מגביות וקרנות לסיוע של אחרים. מעבר למצב הנוראי מתמודדת המשפחה גם עם אי הנעימות מכל הסביבה.

באמצעות החברות בקרן יחד ניתן להימנע חלילה ממקרים כאלה. אלפי משפחות מאוחדת בקרן הופכות למעין משפחה אחת גדולה והופכות לעוגן כלכלי לכל אחת מהמשפחות שזקוקות לעזרה.

 

אין תשלום חודשי קבוע

כל מנוי, במסגרת הרישום וההצטרפות לקרן, חותם מראש על הסכמה לגבות ממנו את התשלום באחד מאמצעי התשלום, הוראת קבע בנקאית או כרטיס אשראי. חשוב להדגיש כי מנויי קרן יחד אינם משלמים תשלום חודשי קבוע. כלומר אם לא קרה אסון באותו חודש, ברוך ה’, לא משלמים דבר.

במקרה של פטירת אחד המנויים ייגבה סכום מסוים, על פי הצורך ובהתאם לכללי התקנון, ובכל מקרה התשלום לא יעלה על 60 שקלים לחודש אחד, ועוד 4 שקלים לכל היותר על השתתפות בהוצאות הליווי והטיפול במגבית למשפחה. אם יהיה צורך ביותר מ-60 שקלים בחודש מסוים, יחולק וייפרס התשלום על פני כמה חודשים.

 

גבייה שקטה

במקרה של פטירה, ביטוחי החיים הבסיסיים לא תמיד מעניקים סכום המספיק לכל ילד וילד ליציאה לחיים עם עזרה כלכלית מתאימה. הקרן מסייעת לפי הצורך גם למשפחות שנעזרו בביטוח חיים, כדי להשלים את הסכום הנדרש לכל ילד. בנוסף, צריך לדעת שלא מעט משפחות מתקשות מאוד לשלם את הסכומים הנדרשים לביטוח חיים, ולכן הן מקטינות את התשלום החודשי לביטוח וכך מצמצמות מאוד את הסכום שיקבלו מהביטוח בשעת אסון. חשוב להדגיש כי הקרן איננה פועלת במתכונת של חברת ביטוח הגובה דמי ביטוח חודשיים על בסיס חישובים אקטואריים שונים, הכוללים בין היתר את רווחי חברת הביטוח לאחר כיסוי הוצאותיה. קרן יחד גובה כספים מחבריה רק במקרה של פטירת מי מחבריה, כשכל הסכום שנגבה מיועד ליתומים, בתוספת עלויות מינימליות בגין הטיפול בהקמת הקרן למשפחה וליוויה הראשוני. למען הסר ספק, אין בכוונת הקרן לעודד הפסקת תשלומי ביטוח חיים.

 

נעמה הנקין ז”ל חלק מהמשפחה

נעמה הנקין הי”ד, שנרצחה בפיגוע האכזרי לפני חודש יחד עם בעלה איתם הי”ד, התייחסה בעבר גם לגרוע מכל, שלמרבה הצער אכן התרחש.

הנקין פנתה אז למשתתפות וכתבה: “לאור האירועים האחרונים, ובכלל… שאלות שמעסיקות אותי. יש לכן ביטוח חיים? (לא של המשכנתא) נרשמתן או שוקלות להירשם לקרן ‘יחד’?

“ושאלה למתקדמים, כתבתן צוואה? או מסמך פחות פורמלי שמגדיר מה קורה עם הילדים אם חס וחלילה ?”

אחרי שהציפה את השאלות סיפרה הנקין על התחושות ועל הפעולות שהיא ובעלה נקטו: “אנחנו נרשמנו לקרן ‘יחד’, אחרי הרבה מחשבה. יש לנו ביטוח חיים של המשכנתא בלבד.”

כיום כבר הצטרפו לקרן יחד כ-16,098משפחות, מה שמהווה בסיס כלכלי ויציב למי שצריך. הארגון הוקם ע”י מספר גורמים בראשים הרב הלל הורוביץ. הוא מלווה ע”י יועץ משפטי, רואה חשבון בהתנדבות מלאה. את פעילות הקרן מלווה מועצה ציבורית בנשיאות הרב יעקב אריאל שליט”א, וכבר רבנים גדולים ורבים קוראים להצטרף לקרן, ביניהם גם רב העיר קריית שמונה, הרב צפניה דרורי שליט”א.

כדי לקרוא עוד ולהחליט אם כדאי להצטרף יש להיכנס לאתר האינטרנט שלהם (www.kyachad.co.il ) או לחייג לטלפון 02-6280030

 

 

 

שאלות ותשובות

האם המינוי הוא לאדם או למשפחה? המינוי לקרן יחד הוא משפחתי.

כמה משפחות יכולות להצטרף לקרן? מספר החברים אינו מוגבל. ככל שיצטרפו יותר משפחות, הנטל על משפחות המנויים במקרה אסון יהיה קטן יותר, ויותר משפחות יהיו מוגנות כלכלית במקרה של פטירת אחד ההורים.

 

האם הקרן מטפלת גם במקרים סיעודיים? הקרן פועלת רק במקרה של פטירה.

 

איך אני יודע כמה משפחות הצטרפו עד כה לקרן, בכל רגע נתון?השקיפות מלאה, מספר החברים מתעדכן באתר הקרן בכל זמן.

 

האם אני יכול לדעת מי המשפחות החברות בקרן? שמות לא יפורסמו מטעמי צנעת הפרט.

 

אני לא דתי, אפשר להצטרף? בוודאי. הקרן פתוחה לכולם.

 

המדינה אינה דואגת ליתומים במקרים של אסונות? המדינה דואגת אך רק במקרים של נפגעי טרור ויתומי צה”ל. וגם במקרים אלה ייתכן שהקרן תסייע חלקית אחרי בדיקה, כדי לתת לילדים עזרה לצאת לחיים ולהקים את ביתם בצורה ראויה.

 

האם כל משפחה שהתייתמה תקבל אוטומטית כסף מהקרן?מטרת הקרן, כאמור, לאפשר ולסייע ליתומים לצאת לחיים בצורה כלכלית מאוזנת. וע”כ כל משפחה המנויה בקרן תקבל עבור כל יתום סך של 50,000 שקלים. בנוסף לכך תינתן השלמה עד לסכום של 150,000 שקלים לכל יתום (כאשר מנויי הקרן יגיעו ל-15,000 חברים). במקרה שאין באפשרות המשפחה להעמיד סכום משמעותי לטובת הילדים לכשיתבגרו, הקרן אינה גובה תשלום חודשי קבוע, ולכן לא תגבה מן המנויים כסף לצדקה במקרה שבו המשפחה היתומה יכולה, תודה לא-ל, להעניק לילדיה ביטחון כלכלי גם ללא סיוע משלים מהקרן.

 

האם המינוי לקרן מוכר למעשר? כן, על פי פסיקת רבני הקרן.

 

מידע על הכותב

סיפורים קשורים

השאר תשובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *